Izvērstā meklēšana
LV.LV sākumlapa
     Par izdevēju Kontakti Grāmatas Arhīva sākumlapa
Iepriekšējais numurs
Visi raksti
    Aktuāli
    Biznesa kāpnes
    Likumu ABC
    Finanšu plūsma
    Inovācijas lietas
    Eiropas nauda
    Seko līdzi
    Jautājums. Atbilde
    Ziņas īsumā
    Biznesa vide
    Uzņēmuma vadība
    Praktiski padomi
    Nodokļi
    Reklāma
Ideju banka
Arhīvs
Žurnālā
Nr.9 (116) 2008. gada 27. februāris
            

  Ziņas īsumā | Latvijā un pasaulē

Trešā daļa uzņēmumu ir inovatīvi


Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA) 21.februārī tika prezentēti pētījuma "Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) vajadzību analīze inovācijai" rezultāti. Pētījumu pērn veica Latvijas Tehnoloģiskais centrs, lai noskaidrotu uzņēmumu inovācijas vajadzības.

Pētījuma aptaujā piedalījās 306 Latvijas ražojošie uzņēmumi - gan tehnoloģiski orientēti, gan no zemo tehnoloģiju sektoriem, kā arī uzņēmumi, kuri paši neražo produktus, bet to darbība un pakalpojumi ir cieši saistīti ar jaunāko tehnoloģiju izmantošanu. Kopumā aptaujā piedalījās uzņēmumi no 38 nozarēm.

Atbilstoši pētījuma rezultātiem 41% aptaujāto uzņēmumu apgalvo, ka tajos notiek inovācijas procesi. Reti kurš uzņēmums inovācijas procesā rada jaunu (mūsu valsts vai pasaules mērogā) rezultātu. Visbiežāk tas ir produkta vai kāda tehnoloģijas posma uzlabojums.

Aptuveni 30% uzņēmumu var dēvēt par inovatīviem: tiem raksturīga spēcīga tehnoloģijas attīstības stratēģija un augsta inovācijas procesa izvērtēšanas spēja, labs sadarbības tīkls, jauni produkti un investīcijas pētniecībā un attīstībā, kompetenta vadība un kvalificēti darbinieki.

Analīze liecina, ka uzņēmumi arvien aktīvāk piedalās ar inovāciju un pētniecību saistītos projektos Latvijā un ES. Jaunu produktu izstrāde no idejas līdz tirgum notiek vidēji 5-6 mēnešu laikā. Reti kurš uzņēmums patentē savus produktus vai pakalpojumus, pamatojot ar to, ka patentēšanas process ir dārgs un laikietilpīgs. Aptaujātie uzņēmumi vislabāk ir informēti par LIAA pakalpojumiem un atbalstu. Vislielākais aptaujāto uzņēmumu skaits izmanto profesionālo asociāciju, LTRK un Inovācijas rosināšanas centra (LTC-IRC) pakalpojumus.

Divi galvenie šķēršļi uzņēmumu aktīvākai sadarbībai ar pētniecības un zinātnes iestādēm ir informācijas trūkums par tām un pasivitāte no šo pētniecības institūciju puses.

Vispopulārākie finanšu instrumenti starp uzņēmumiem ir ES finansējumu izmantošana, kredīti un valsts atbalsta programmas. Starp aptaujātajiem uzņēmumiem visnepopulārākais finanšu instruments ir riska kapitāls.

 

 


 
Par izdevēju / Kontakti / Grāmatas

© VSIA "Latvijas Vēstnesis" / info@lv.lv
žogspiepūšamās atrakcijas